مفهوم کادا
کادا از نگاه ابزار
کادا تامین
کادا تولید
کادا بازار
English
فارسی
ایجاد شبکه اطلاعاتی کالا/خدمات با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی توانمندیهای داخلی و تلاقی "اقلام مورد نیاز/مصرف/تقاضا/خرید" با "اقلام دارای توان ساخت/تولید/عرضه/فروش"
کشور نیازمند جایگاهی به نام "مدیریت داده و اطلاعات پایه صنعت و تجارت کشور"به عنوان مرکز ثبت احوال کالا و خدمت (و سایر موجودیتهای با درجه اهمیت کمتر) است.
سازمانهای کشور مانند شرکتهای دولتی یا خصوصی، هلدینگها، تشکلها (اتحادیه های صنفی یا صنعتی) و ... از حیث اطلاعات پایه موجودیتها در وضعیت مناسبی نیستند؛ یعنی اساسا نمیدانند چه دارند، چه میخرند، چه انبار میکنند و ...
کلیاتی بر اطلاعات پایه موجودیتهای مورد استفاده انسانها و سازمانهای مطرح است. این مهم در قابل چند فکت مهم مطرح میشود.
اثر اطلاعات پایه اقلام یا MD در عملیات سازمان در فرآیندهای مختلفی مانند طرح چیدمان اقلام نیز مشهود و ملموس و بسیار مفید و سازنده برای سازمان است
کادا نه فقط یک ابزار نظری، بلکه ابزاری کاربردی و نیاز برای بهبود عملکرد عملیات، استانداردسازی دادهها، فرایندها و افزایش بهرهوری دادههای کسبوکار است.